Nazwa projektu
Opracowanie i nabycie innowacyjnych łodzi
transportowych przeznaczonych do tankowania, odbioru odpadów
ze statków, portów, marine, housebotów i jachtów
Opis projektu
Celem projektu jest zakup łodzi z odpowiednim wyposażaniem, która będzie innowacyjna w następujących aspektach: 1. W ramach realizacji projektu dojdzie do wdrożenia i skomercjalizowania innowacyjnej w skali przedsiębiorstwa oraz regionu mazur usługi polegającej na obsłudze jachtów, łodzi, portów, marine housbotów. Wnioskodawca planuje zaimplementować pływającą jednostkę z napędem hybrydowym do bezpiecznej ekologicznej obsługi jachtów, marin, portów i houseboatów przede wszystkich w małych zbiornikach wodnych, w ramach przepompowywania odpadów ciekłych oraz płynów ropopochodnych takich jak: ścieki, szara woda, fekalia, czy paliwo. 2.. Zastosowanie innowacyjnej technologii W ramach realizacji projektu dojdzie do wytworzenia oraz zakupienia innowacyjnej technologii odbioru ścieków, charakteryzującej się małymi rozmiarami umożliwiającymi montaż na zaplanowanej łodzi. Wnioskodawca w ramach projektu wdroży nowy produkt w schemacie innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich. Specjalistyczny statek ładunkowy umożliwi specjalistyczną obsługę statków i jachtów na akwenach i w portach oraz przystaniach na terenie Polski. Dzięki wdrożeniu innowacyjnego produktu Wnioskodawca będzie mógł zwiększyć swoją konkurencyjność. Będzie to możliwe dzięki rozszerzeniu zakresu działalności o całkowicie nową płaszczyznę. W celu efektywnego przeprowadzenia tego procesu wykorzystana zostanie specjalistyczna wiedza prezesa zarządu spółki Cadevent sp.z.o.o. Posiada on kompetencje w postaci licencji sternika oraz bogate doświadczenie, w zakresie świadczenia usług wodno-technicznych w ramach spółki Maritime Assistance Services Poland Sp. z o.o. Celem projektu jest: 1. Dywersyfikacja źródeł dochodów przedsiębiorcy dzięki rozpoczęciu działalności w nowej branży usług wodno-technicznych 2. Zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa dzięki realizacji nowego zakresu usług Zrealizowanie wskazanych zostanie osiągnięte dzięki: 1. Nawiązanie współpracy z partnerem norweskim w celu zaprojektowania innowacyjnej łodzi w oparciu o przekazane wytyczne, 2. Przeprowadzenie konsultacji z instytucją badawczą w celu opracowania procedury obsługi statków i jachtów przy wykorzystaniu innowacyjnego produktu – łodzi transportowej 3. zakup oraz wdrożenie do przedsiębiorstwa innowacyjnej łodzi transportowej umożliwiającej obsługę portów, marine, statków i jachtów poprzez: a) odbiór nieczystości i odpadów b) tankowanie c) wykonywanie dodatkowych czynności technicznych w zakresie przygotowania jednostek pływających do dalszego funkcjonowania.
The aim of the project is to purchase a boat with appropriate equipment that will be innovative in the following aspects: 1. As part of the project implementation, the service of yachts, boats, ports and marine housbots, which is innovative on the scale of the enterprise and the Masuria region, will be implemented and commercialized. The applicant plans to implement a floating unit with a hybrid drive for the safe ecological operation of yachts, marinas, ports and houseboats, primarily in small water reservoirs, as part of pumping liquid waste and petroleum-derived liquids such as: sewage, gray water, faeces or fuel. 2 .. Application of innovative technology As part of the project implementation, an innovative wastewater collection technology will be manufactured and purchased, characterized by small dimensions that can be installed on a planned boat. As part of the project, the applicant will implement a new product in the innovation scheme in the area of inland or sea waters. A specialized cargo ship will enable specialized servicing of ships and yachts in waters, ports and harbors in Poland. Thanks to the implementation of an innovative product, the Applicant will be able to increase its competitiveness. It will be possible thanks to the expansion of the scope of activity to a completely new plane. In order to carry out this process effectively, the specialist knowledge of the President of the Management Board of Cadevent sp. Z o.o. will be used. He has competences in the form of a helmsman’s license and extensive experience in the field of water and technical services under the company Maritime Assistance Services Poland Sp. z o.o. The goal of the project is: 1. Diversification of the entrepreneur’s income sources by starting a business in a new industry of water and technical services 2. Increasing the company’s income thanks to the implementation of a new range of services The implementation of the indicated ones will be achieved thanks to: 1. Establishing cooperation with a Norwegian partner to design an innovative boat based on the provided guidelines, 2. Consultation with a research institution to develop a procedure for handling ships and yachts using an innovative product – a transport boat 3.purchase and implementation of an innovative transport boat in the company, enabling servicing of ports, marine, ships and yachts through: a) collection of impurities and waste b) refueling c) performing additional technical activities related to the preparation of vessels for further operation.
Znaczenie projektu dla otoczenia firmy:
Realizacja projektu wpłynie pozytywnie na otoczenie społeczno-ekonomiczne firmy. Będzie on widoczny na poniższych płaszczyznach: a) wzrost zatrudnienia osób bezrobotnych – Wnioskodawca w ramach projektu zamierza zatrudnić co najmniej 2 osoby. Planowane jest zatrudnienie osób na stanowiskach: – serwisant – mechanik W tej sposób zostaną nowe miejsca pracy w regionie, co przyczyni się do poprawy sytuacji na lokalnym rynku pracy. Ponadto rozpoczęcie działalności przez przedsiębiorstwo w nowej branży zwiększa potencjał rozwojowy przedsiębiorcy. W ramach rozwijania się przedsiębiorstwa w tej branży konieczne będzie dalsze zatrudnianie nowych pracowników, co dalej będzie przyczyniało się do tworzenia kolejnych miejsc pracy i zwiększania ich dostępności dla pracowników w tym regionie. b) wpływ na dodatnie saldo migracji w regionie Wnioskodawca, prowadząc działalność gospodarczą, przestrzega przepisów antydyskryminacyjnych i tworzy przyjazne środowisko pracy. W związku z tym tworzenie nowych miejsc pracy w ramach projektu, a także w toku dalszej działalności na rynku może przyczynić się pozytywnie także do zwiększenia salda migracji w regionie. Wnioskodawca przyjmuje pracowników niezależnie od tego, z jakiego regionu czy państwa pochodzą. Podczas wyboru pracowników kieruje się przede wszystkim kwalifikacjami pracownika, jego doświadczeniem oraz zaangażowaniem do pracy. c) polepszanie jakości środowiska naturalnego Opracowanie procedur odbioru nieczystości zgodnie z normami środowiskami przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa przed zanieczyszczeniem środowiska naturalnego. Profesjonalna realizacja tej usługi pozwala uniknąć sytuacji, w której nastąpiłby wyciek nieczystości, które zanieczyściłyby wodę. Ponadto możliwość poruszania się przez statek przy pomocy nieemisyjnych silników elektrycznych obniża poziom spalin emitowanych przez statki pływające po poszczególnych akwenach. Użycie tych silników jest bardziej ekologiczne niż silników spalinowych. Ponadto silniki elektryczne emitują mniejszą ilość hałasu, co obniża szkodliwe oddziaływanie jednostek pływających na środowisko naturalne. d) pozytywny wpływ na rozwój lokalnej przestrzeni biznesowej lub technologicznej Zwiększanie dostępności do usług wodno-technicznych dla statków, jachtów oraz innych jednostek pływających przyczynia się do popularyzacji korzystania z tych środków transportu do celów rekreacyjnych lub gospodarczych. Dzięki zapewnieniu wysokiej jakości usług technicznych, które są niezbędne dla każdego właściciela statku czy jachtu, niwelowane są bariery, które utrudniają zakup jednostki pływającej przez poszczególne podmioty. Łatwy dostęp do technicznej obsługi statku, realizowanej przez profesjonalny podmiot, zachęca więcej osób do nabycia statków, jachtów itp. Przyczynia się to do rozwoju branży produkcji jednostek pływających, a także wszelkich innych branży powiązanych. W szczególności ma to pozytywny wpływ na rozwój turystyki wodnej, która np. na Mazurach jest jedną z najpopularniejszych aktywności, która przyciąga osoby z całej Polski.
The implementation of the project will have a positive impact on the socio-economic environment of the company. It will be visible on the following planes: a) increase in employment of the unemployed – the Applicant intends to employ at least 2 people under the project. It is planned to employ people in the following positions: – service technician – mechanic In this way, new jobs will be left in the region, which will contribute to the improvement of the situation on the local labor market. Moreover, the commencement of operations by an enterprise in a new industry increases the entrepreneur’s development potential. As part of the development of the enterprise in this industry, it will be necessary to continue hiring new employees, which will further contribute to the creation of new jobs and increasing their availability for employees in this region. b) the impact on the positive net migration in the region The applicant, conducting business activity, complies with anti-discrimination regulations and creates a friendly work environment. Therefore, the creation of new jobs as part of the project, as well as in the course of further activity on the market, may also positively contribute to increasing the migration balance in the region. The applicant accepts employees regardless of the region or country they come from. When selecting employees, he is primarily guided by the employee’s qualifications, experience and commitment to work. c) improvement of the quality of the environment The development of waste collection procedures in accordance with environmental standards contributes to the increase in safety against environmental pollution. Professional implementation of this service allows you to avoid a situation in which there would be a leakage of impurities that would contaminate the water. In addition, the ability to move by a ship with the use of non-emission electric motors reduces the level of exhaust fumes emitted by ships sailing on individual waters. The use of these engines is more environmentally friendly than internal combustion engines. In addition, electric motors emit less noise, which reduces the harmful effects of the vessels on the environment. d) positive impact on the development of local business or technology space Increasing the availability of water and technical services for ships, yachts and other vessels contributes to the popularization of the use of these means of transport for recreational or economic purposes. By providing high-quality technical services, which are necessary for every owner of a ship or yacht, barriers are eliminated that make it difficult for individual entities to purchase a vessel. Easy access to technical vessel maintenance by a professional entity encourages more people to purchase ships, yachts etc. This contributes to the development of the watercraft manufacturing industry as well as any other related industries. In particular, this has a positive impact on the development of water tourism, which, for example in Masuria, is one of the most popular activities that attracts people from all over Poland.
Uzasadnienie wpływu projektu na realizację zasady zrównoważonego rozwoju
Projekt łodzi transportowej będzie uwzględniał specyfikę norweskiego środowiska naturalnego oraz obowiązujących tam przepisów mających na celu jego ochronę. W celu zminimalizowania hałasu wydobywającego się z łodzi zamontowane zostanie zasilana dualne (silnik spalinowy + elektryczny). W strefach, w których środowisko naturalne jest objęte szczególną ochroną, wykorzystywany będzie silnik elektryczny, który nie generuje spalin oraz hałasu tak jak silnik spalinowy. Emisja spalin oraz generowanie dużego hałasu wpływa negatywnie na środowisko, np. zatruwając powietrze lub zaburzając cykl snu zwierząt. Ograniczenie takiego oddziaływania, przy jednoczesnej realizacji założeń projektu wpisuje się w zasadę zrównoważonego rozwoju, która uwzględnia wpływ przedsiębiorstwa na otoczenie naturalne. Opracowanie statku poruszającego się przy pomocy cichego silnika elektrycznego jest niezbędne, aby dostać się do stref ciszy, które są wyznaczane przez Norweską Agencję Środowiskową. Limity w poszczególnych miejscach mogą wynosić od 40 do 65 decybeli. Limity te powinny zostać uwzględnione przy opracowywaniu założeń projektowych innowacyjnej łodzi transportowej. Odpady będę odbierane zgodnie z procedurą opracowaną wraz z instytucją badawczą. Podczas jej opracowywania zostanie położony priorytet na: a) zapewnienie wysokiej szczelności pojemników na nieczystości b) szybkość załadunku c) zminimalizowanie ryzyka awarii urządzeń na statku d) bezpieczeństwo pracowników obsługujących proces odbioru nieczystości Zastosowanie innowacyjnej łodzi transportowej, która będzie działać zgodnie z profesjonalnie nakreślonymi procedurami, pozwoli na świadczenie usługi odbioru nieczystości i odpadów z portów i marin, w sposób który nie prowadzi do degradacji lub znacznego pogorszenia stanu środowiska naturalnego. Podczas współpracy z partnerem norweskim, który opracuje projekt statku zostaną przedstawione następujące wytyczne, które pozwolą zrealizowanie zasady zrównoważonego rozwoju w ramach projektu: a) wymogi ochrony środowiska ustanawiane przez Norweską Agencję Środowiskową oraz poszczególne organy prawotwórcze w Norwegii posiadające komptencje w tym zakresie, b) realizacja zasady efektywnego gospodarowania zasobami poprzez ustanowienie stałej procedury odbioru nieczystości w bezpieczny dla środowiska sposób, c) ograniczenie do minimum emisji szkodliwych spalin przyczyniających się do zmian klimatu, poprzez zastowanie niskoemisyjnego silnika elektrycznego d) ochrona różnorodności biologicznej poprzez wywóz z terenów objętych ochroną nieczystości i odpadów, które mogłyby zaburzyć biosferę na tych obszarach e) zapobieganie ryzyku i zarządzanie ryzykiem związanym z ochroną środowiska poprzez opracowanie standardów bezpieczeństwa przy wykonywaniu usługi odbioru odpadów i nieczystości
Substantiation of the project’s impact on the implementation of the principle of sustainable development
The design of the transport boat will take into account the specificity of the Norwegian natural environment and the regulations in force there aimed at its protection. In order to minimize the noise coming from the boat, a dual powered engine (internal combustion engine + electric engine) will be installed. In zones where the natural environment is under special protection, an electric motor will be used, which does not generate exhaust fumes and noise like an internal combustion engine. The emission of exhaust fumes and the generation of high noise have a negative impact on the environment, e.g. by poisoning the air or disrupting the animals’ sleep cycle. Limiting such an impact, with the simultaneous implementation of the project assumptions, is in line with the principle of sustainable development, which takes into account the company’s impact on the natural environment. The development of a ship that runs with a silent electric motor is necessary to get to the quiet zones that are determined by the Norwegian Environment Agency. The limits in certain places can be from 40 to 65 decibels. These limits should be taken into account when developing the design assumptions of the innovative transport boat. The waste will be collected in accordance with the procedure developed together with the research institution. During its development, priority will be given to: a) ensuring high tightness of waste containers b) speed of loading (c) minimizing the risk of failure of ship’s equipment d) the safety of employees handling the waste collection process The use of an innovative transport boat, which will operate in accordance with professionally outlined procedures, will allow for the provision of waste and waste collection services from ports and marinas in a way that does not lead to degradation or significant deterioration of the natural environment. During the cooperation with the Norwegian partner who will develop the ship’s design, the following guidelines will be presented that will allow the implementation of the principle of sustainable development within the project: a) environmental protection requirements established by the Norwegian Environmental Agency and individual law-making bodies in Norway having competence in this area, b) implementation of the principle of efficient resource management by establishing a permanent procedure for collecting waste in an environmentally safe manner, (c) minimizing the emission of harmful exhaust gases contributing to climate change through the use of a low-emission electric motor d) protection of biodiversity through the removal of impurities and waste from protected areas that could disturb the biosphere in these areas e) risk prevention and risk management related to environmental protection by developing safety standards for the provision of waste and impurity collection services
Potencjał rynkowy rozwiązania będącego przedmiotem wdrożenia
Wnioskodawca zdecydował się wprowadzić na rynek innowacyjny produkt w postaci łodzi transportowej, ze względu na rozszerzenie aktualnej działalności oraz dotychczasowe nie występowanie jednostek pływających tego typu na małych akwenach np. jeziorach czy rzekach. Wnioskodawca planuje zaimplementować pływającą jednostkę z napędem hybrydowym do bezpiecznej ekologicznej obsługi jachtów, marin, portów i houseboatów przede wszystkich w małych zbiornikach wodnych, w ramach przepompowywania odpadów ciekłych oraz płynów ropo-pochodnych takich jak: ścieki, szara woda, fekalia, czy paliwo. Przede wszystkim spółka zaznacza, że zaistniała potrzeba rynkowa na rezultaty projektu polega na na deficycie jednostek pływających obsługujących statki czy jachty na małych akwenach np. jeziorach ze względu na nie występowanie tak małych gabarytowo łodzi transportowych. Dotychczasowe łodzie firm konkurencyjnych obsługują jachty na morzach i oceanach, stąd potencjał rynkowy dotyczący jednostek pływających obsługujących na małych zbiornikach wodnych jest ogromny. Adresatami produktu będącego rezultatem projektu będą właściciele statków i jachtów pływających na poszczególnych akwenach w Polsce. Statki i jachty potrzebują obsługi technicznej, która będzie realizowana zarówno wtedy gdy będą pływać po akwenach jak i wówczas gdy jednostki te będą stacjonować w portach. Miejsca te są najczęściej objęte ochroną środowiskową pod kątem redukcji spalin, hałasu itp. Porty i przystanie są często położone w regionach, w których nie jest rozwinięta infrastruktura drogowa odpowiednia do sprawnego transportu nieczystości. Wskazać tu można np. Mazury, które wyróżniają się bardzo dużą liczbą akwenów wodnych, przy których jest rozbudowana infrastruktura portowa. Szybkie dotarcie do wielu z tych miejsc, w których będą się znajdować statki, będzie możliwe jedynie drogą morską. W związku z tym właściciele statków i jachtów są zainteresowani usługami polegającymi na odbiorze nieczystości drogą wodną z ich jednostek pływających. Stanowią więc one główną grupę odbiorców, na których skupi się Wnioskodawca podczas realizacji projektu. Produkt powstały w wyniku realizacji projektu stanowi odpowiedź na zidentyfikowane potrzeby, wymagania i preferencje odbiorców. W celu oceny potencjału rynku polskiego na usługi wodno-techniczne należy przeanalizować całą branżę pod kątem rozwoju polskiego sektora budowy statków i jachtów. Rynek ten charakteryzuje się dużym potencjałem rozwojowym, o czym świadczy bardzo duża dynamika jeśli chodzi o wzrost liczby zamówień na tym rynku. Zgodnie z danymi, które podała Bałtycka i Międzynarodowa Rada Żeglugowa, do końca maja 2021 r. w stoczniach złożono zamówienia na statki o łącznej nośności 43,6 mln ton. Natomiast w pierwszych pięciu miesiącach 2020 r. było to 19,8 mln ton. Jeśli chodzi o cały rok 2020, dokonano zamówień 49 mln ton łącznej nośności Wzrost liczby jednostek pływających w Polsce jest widoczny także w przychodach uzyskiwanych przez przedsiębiorstwa budujące statki i łodzie. Zgodnie z danymi portalu Statista.com przychody tej branży w Polsce wyniosły 1240,09 mln dolarów w 2021 roku. Z czego 744,02 mln dolarów wyniosły przychody z budowy statków i konstrukcji pływających, natomiast 496,07 mln dolarów uzyskano ze sprzedaży łodzi rekreacyjnych i sportowych. Dla porównania w 2020 roku całość przychodów w tym sektorze wyniosła, 1221,57 mln dolarów. Przychód ten rozkłada się w następujący sposób: 736,13 mln dolarów przychody z budowy statków i konstrukcji pływających, 485,44 mln dolarów ze sprzedaży łodzi rekreacyjnych i sportowych. Źródło: https://www.statista.com/forecasts/905361/building-of-shipsand-boats-revenue-in-poland Na terenie Mazur znajduje się 188 portów, w których mogą stacjonować statki i jachty obsługiwane przez innowacyjną łódź transportową. Miejsca te wymagają stałej obsługi w zakresie odbioru nieczystości i odpadów ze znajdujących się tam jednostek pływających. Dzięki temu możliwe będzie nawiązanie dłuższej współpracy. Pozwala to zakładać, że Wnioskodawca w ramach projektu osiągnie odpowiednio wysoki poziom sprzedaży poprzez wykorzystanie innowacyjnego projektu łodzi transportowej. Lista portów i przystani na terenie Mazur: https://mazury24.eu/porty/porownywarka Zasady odbioru nieczystości ze statków i jachtów są uregulowane w ustawie z dnia 12 września 2002 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków. Na rynku polskim nie ma firm konkurencyjnych, które realizują mobilne usługi wodno-techniczne na małych zbiornikach wodnych. Port w Gdyni uruchomił (w 2022 roku) stacjonarną instalację do odbioru ścieków sanitarnych ze statków, głównie promów i wycieczkowców. Biorąc pod uwagę mniejsze akweny, istnieją również tylko stacjonarne punkty odbioru ścieków itp. Użycie łodzi transportowych w ramach uzupełnienia paliwa, oddania ścieków w zdecydowanej mierze należeć będzie do innowacyjnych usług na skali kraju. Oferta konkurencji zabezpiecza popyt generowany przez rynek tylko w trybie stacjonarnym, przez co często właściciele jachtów irytują się występowaniem dużych kolejek w ramach serwisu ich jednostek. Promocja i dystrybucja innowacyjnej łodzi odbywać się będzie za pomocą kanałów branżowych tj. artykułów w Internecie odnoszących się serwisu jachtów i statków, grup na facebooku dotyczących pływania na polskich akwenach, informacja o realizowanych usługach zawarta będzie na stronie Wnioskodawcy, social media spółki (Facebook, instagram, Twiter) oraz w gazetach nawiązujących do branży jednostek pływających.
Market potential of the solution subject to the implementation
The applicant has decided to introduce an innovative product to the market in the form of a transport boat, due to the expansion of current activities and the lack of such type of watercraft in small waters, e.g. lakes or rivers. The applicant plans to implement a floating unit with a hybrid drive for the safe ecological operation of yachts, marinas, ports and houseboats, primarily in small water reservoirs, as part of pumping liquid waste and petroleum-derived liquids such as: sewage, gray water, faeces or fuel. First of all, the company emphasizes that the market need for the results of the project consists in the deficit of vessels or yachts in small waters, e.g. lakes due to the lack of such small-size transport boats. The existing boats of competing companies serve yachts on seas and oceans, hence the market potential for vessels operating on small water bodies is huge. The addressees of the product resulting from the project will be the owners of ships and yachts operating in particular waters in Poland. Ships and yachts need technical maintenance, which will be carried out both when they will be sailing on the waters and when these units will be stationed in ports. These places are most often environmentally protected in terms of reducing exhaust fumes, noise, etc. Ports and harbors are often located in regions where there is no developed road infrastructure suitable for efficient waste transport. Here, for example, we can mention Masuria, which is distinguished by a very large number of water reservoirs with an extensive port infrastructure. It will only be possible to quickly reach many of these places where ships will be located by sea. Consequently, ship and yacht owners are interested in water collection services from their vessels. Therefore, they constitute the main group of recipients that the Applicant will focus on during the project implementation. The product created as a result of the project is a response to the identified needs, requirements and preferences of recipients. In order to assess the potential of the Polish market for water and technical services, the entire industry should be analyzed in terms of the development of the Polish ship and yacht construction sector. This market has a large development potential, as evidenced by the very high dynamics in terms of the increase in the number of orders on this market. According to the data provided by the Baltic and International Shipping Councils, by the end of May 2021 orders for ships with a total capacity of 43.6 million tons were placed at the shipyards. However, in the first five months of 2020, it was 19.8 million tonnes. For the full year 2020, 49 million tonnes of total capacity have been ordered The increase in the number of vessels in Poland is also visible in the revenues generated by companies building ships and boats. According to Statista.com data, the revenues of this industry in Poland amounted to USD 1,240.09 million in 2021. Of which $ 744.02 million was revenue from shipbuilding and floating structures, while $ 496.07 million was from the sale of recreational and sports boats. For comparison, in 2020 the total revenues in this sector amounted to USD 1,221.57 million. This revenue is broken down as follows: $ 736.13 million in revenue from shipbuilding and floating structures, $ 485.44 million in sales of recreational and sports boats. Source: https://www.statista.com/forecasts/905361/building-of-shipsand-boats-revenue-in-poland There are 188 ports in Masuria where ships and yachts operated by an innovative transport boat can be stationed. These places require constant service in terms of collecting impurities and waste from the vessels located there. Thanks to this, it will be possible to establish long-term cooperation. This allows the assumption that the Applicant will achieve a sufficiently high level of sales under the project by using an innovative transport boat design. List of ports and marinas in Masuria: https://mazury24.eu/porty/porownyownica The rules for collecting waste from ships and yachts are regulated in the Act of 12 September 2002 on port reception facilities for waste and cargo residues from ships. There are no competitors on the Polish market that provide mobile water and technical services on small water reservoirs. The Port of Gdynia launched (in 2022) a stationary installation for collecting sanitary sewage from ships, mainly ferries and cruise ships. Taking into account smaller bodies of water, there are also only stationary sewage collection points, etc. The use of transport boats as part of fuel refueling and waste disposal will largely be an innovative service on a national scale. The competition’s offer secures the demand generated by the market only in stationary mode, which is why yacht owners are often irritated by the presence of large queues as part of the service of their vessels. Promotion and distribution of the innovative boat will take place via industry channels, i.e. articles on the Internet relating to the yacht and ship service, Facebook groups on sailing in Polish waters, information about the services provided will be included on the Applicant’s website, the company’s social media (Facebook, instagram , Twiter) and in newspapers referring to the watercraft industry.
Opis działalności partnera w kontekście projektu
Partnerem norweskim w projekcie będzie SINTEF Industry, która jest częścią SINTEF AS. Ze względu na rozmiar tego podmiotu posiada on rozbudowaną strukturę, w ramach której wchodzi kilka spółek, które są podzielone na kilka pododdziałów. Jedną z nich jest SINTEF AS, do którego należy SINTEF Industry. Podział ten wynika z konieczności specjalizacji poszczególnych oddziałów SINTEF w poszczególnych typach zadań i projektów realizowanych dla klientów. SINTEF jest jedną z największych organizacji badawczych na rynku europejskim. Posiada bogate, wieloletnie doświadczenie w realizowaniu projektów zarówno dla dużych jak i małych przedsiębiorstw i innych podmiotów. SINTEF świadczy usługi doradcze od 70 lat. Posiada bardzo duży potencjał w kontekście realizowania projektów dla klientów z wielu branż. SINTEF świadczy usługi zarówno dla podmiotów prywatnych jak i prywatnych. O wysokich możliwościach tego podmiotu świadczą poniższe fakty: – zatrudnia 2000 pracowników z 75 państw – obsługuje obecnie około 4000 klientów – przychody około 3,1 mld koron norweskich rocznie – wartość sprzedaży międzynarodowej ok 450 mln koron norweskich Informacje te mają kluczowe znaczenie w kontekście tego projektu. Bogate doświadczenie partnera norweskiego pozwoli stworzyć projekt innowacyjnej łodzi transportowej, która będzie spełniała wszystkie wymogi do świadczenia usług na najwyższym poziomie. Warto wskazać też na multidyscyplinarny charakter działalności partnera norweskiego. Firma ta posiada doświadczenie w szerokim zakresie płaszczyzn. Świadczyła usługi doradcze m.in. w dziedzinie technologii, nauk przyrodniczych, medycyny i nauk społecznych. Do najważniejszych dziedzin projektowych SINTEF należą: – Energia odnawialna – Przestrzeń oceaniczna, infrastruktura morska – Przemysł – Budownictwo i infrastruktura – Materiały – Mikro, nano i biotechnologia – Klimat i środowisko – Surowce energetyczne – ropa/gaz itp. – Branża zdrowotna i medyczna – Społeczeństwo – Cyfryzacja – Transport Doświadczenie choćby w zakresie przestrzeni oceanicznej i infrastruktury morskiej świadczy o tym, że firma posiada odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz potencjał pracowniczy do współpracy z Wnioskodawcą w trakcie projektu. Będzie mogła opracować efektywne rozwiązania technologiczne umożliwiające obsługę jednostek pływających w zakresie odbioru odpadów oraz innych usług wodnotechnicznych. Firma posiada największe na świecie laboratorium morskie. Pozwoli ono na testowanie poszczególnych rozwiązań na bieżąco, w trakcie procesu projektowego. Pełnowymiarowe laboratorium SINTEF ACE jest otwarte na badania i testowanie sprzętu dla wszystkich klientów. Badania i eksperymenty są skoncentrowane przede wszystkim na technologii działań eksploatacyjnych, a także konstrukcji i obserwacji środowiska. Opiera się to na interdyscyplinarnej wiedzy fachowej w zakresie interakcji biologia-technologia. Firma ta zatrudnia bardzo doświadczony personel m.in. biologów przeprowadzający eksperymenty z zanieczyszczeniem i cybernetyków z autonomicznymi pojazdami. Zgodnie z informacjami przedstawianymi przez partnera norweskiego oferuje on: – Efektywną realizację projektów i należyte zarządzanie finansami – Proaktywną i skuteczną komunikację – Najwyższe standardy BHP – Wysoki poziom jakości technicznej i rzetelności zawodowej – Profesjonalna ochrona praw własności intelektualnej naszych klientów Są to elementy zapewniające odpowiednią jakość współpracy, jaka będzie realizowana w ramach projektu przez Wnioskodawcę oraz partnera norweskiego. Partner norweski posiada też odpowiednio zróżnicowany personel. Dzięki swoim kompetencjom oraz potencjałem jest w stanie świadczyć usługi na wysokim poziomie oraz zgodnie z ustalonym harmonogramem działań. Struktura zatrudnienia przedstawiania się następująco: – 75% naukowców zajmujących się badaniami – 12% kadra kierownicza i administracyjna – 8% inżynierów Szczególnie ważną informacją jest to, że 56 % naukowców zajmujących się badaniami posiada doktorat. Dzięki temu firma oferuje profesjonalny charakter usług projektowych, które są na najwyższym światowym poziomie.
Description of the partner’s activity in the context of the project
The Norwegian partner in the project will be SINTEF Industry, which is part of SINTEF AS. Due to the size of this entity, it has an extensive structure, including several companies that are divided into several sub-divisions. One of them is SINTEF AS, to which SINTEF Industry belongs. This division results from the necessity to specialize individual SINTEF branches in particular types of tasks and projects carried out for clients. SINTEF is one of the largest research organizations on the European market. He has extensive, many years of experience in implementing projects for both large and small enterprises and other entities. SINTEF has been providing consulting services for 70 years. It has a very large potential in the context of implementing projects for clients from many industries. SINTEF provides services for both private and private entities. The following facts prove the high potential of this entity: – employs 2,000 workers from 75 countries – currently serves about 4,000 customers – revenues of approximately NOK 3.1 billion per year – international sales value of about 450 million Norwegian kroner This information is crucial in the context of this project. The extensive experience of the Norwegian partner will allow us to create an innovative transport boat project that will meet all the requirements for the provision of services at the highest level. It is also worth pointing to the multidisciplinary nature of the Norwegian partner’s activities. This company has experience in a wide range of planes. She provided advisory services, incl. in the field of technology, life sciences, medicine and social sciences. The most important SINTEF design areas include: – Renewable energy – Ocean space, maritime infrastructure – Industry – Construction and infrastructure – Materials – Micro, nano and biotechnology – Climate and environment – Energy resources – oil / gas etc. – Health and medical industry – Society – Digitization – Transport Experience, for example in the field of ocean space and maritime infrastructure, proves that the company has the appropriate knowledge, experience and employee potential to cooperate with the Applicant during the project. It will be able to develop effective technological solutions enabling the operation of vessels in the field of waste collection and other water and technical services. The company has the world’s largest marine laboratory. It will allow individual solutions to be tested on an ongoing basis during the design process. The full-scale SINTEF ACE laboratory is open to research and testing of equipment for all customers. Research and experiments are focused primarily on the technology of exploitation activities, as well as the construction and observation of the environment. This is based on interdisciplinary expertise in biology-technology interactions. The company employs very experienced staff, incl. biologists experimenting with pollution and cybernetics with autonomous vehicles. According to the information provided by the Norwegian partner, it offers: – Effective project implementation and sound financial management – Proactive and effective communication – The highest health and safety standards – High level of technical quality and professional integrity – Professional protection of our clients’ intellectual property rights These are elements ensuring the appropriate quality of cooperation that will be implemented under the project by the Applicant and the Norwegian partner. The Norwegian partner also has a suitably diverse staff. Thanks to its competences and potential, it is able to provide services at a high level and in accordance with the agreed schedule of activities. The employment structure is as follows: – 75% of scientists involved in research – 12% of managerial and administrative staff – 8% of engineers An especially important piece of information is that 56% of the scientists involved in research hold a PhD. Thanks to this, the company offers professional design services that are at the highest
Wstępny harmonogram działań informacyjno-promocyjnych:
1. IV kwartał 2022 – stworzenie odrębnej zakładki na stronie internetowej Wnioskodawcy. Zostaną w
niej opisane założenia projektu oraz stan jego realizacji. Wnioskodawca umieści w tej zakładce tabelę
z aktualnościami, w której będzie na bieżąco informował o działaniach podejmowanych w ramach
projektu. Informacje te będą przedstawione w języku polskim i angielskim, aby rozszerzyć zasięg
publikowanych informacji.
2. IV kwartał 2022 – III kwartał 2023 – organizacja spotkań informacyjnych z grupami docelowymi
mających na celu przedstawienie założeń projektu, jego wpływu na stan przedsiębiorstwa oraz
możliwości, jakie zapewniają projekty w ramach NMF.
Założenia co do spotkań, z podziałem na wyodrębnione grupy docelowe przedstawiają się
następująco:
1. właściciele jednostek pływających, którzy będą korzystać z usług Wnioskodawcy – w toku kontaktu
podczas świadczenia usług będą zaproszeni do udziału w organizowanych wydarzeniach
informacyjnych
2. przedsiębiorcy prowadzący działalność w obszarze wód śródlądowych i morskich – prezentacje w
trakcie wydarzeń branżowych
3. media lokalne i krajowe – zaproszenie przedstawicieli mediów na wydarzenia informacyjne
4. uczelnie wyższe i szkoły średnie techniczne – organizacja spotkań ze studentami i uczniami podczas
różnorodnych targów pracy czy wydarzeń promujących przedsiębiorczość
5. organizacje pozarządowe promujące przedsiębiorczość oraz wsparcie dla biznesu – zaproszenie
przedstawicieli na wydarzenia informacyjne
6. pracownicy przedsiębiorstwa – zorganizowanie spotkania informacyjnego dla pracowników w celu
przedstawienia im założeń projektu
3. I kwartał 2023 – IV kwartał 2023 – przeprowadzenie kampanii w social media. Publikacja 5 postów
tematycznych w portalach społecznościowych: Facebook, Instagram, Linkedin
4. I kwartał 2023 – I kwartał 2024 – organizacja w tym okresie 3 trzech spotkań informacyjnych, na
których zostaną przeprowadzone prezentacje na temat realizacji projektu i możliwości, jakie dają
projekty z NMF.
Wszystkie działania będą promowane w mediach społecznościowych (posty, grafiki, wydarzenia)
HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU W LATACH 2023/2024 | ||||
KWARTAŁY | IV 2023 | I 2024 | ||
ZADANIA | ||||
stworzenie odrębnej zakladki na stronie internetowej | ||||
organizacja spotkań informacyjnych z grupami docelowymi | ||||
spotkanie z przedstawicielami spółki TECHNICAL SHIP MANAGEMENT SP. Z O.O. | spotkanie z właścielami jednostek pływających | |||
spotkanie z Zastępcą Prezesa Zarządu w Wojewódzkim Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku | prezentacja dla przedsiębiorców prowadzących działalność w w obszarze wód śródlądowych | |||
spotkanie z mediami lokalnymi | ||||
organizacja spotkań ze studentami uczelni wyższych | ||||
spotkanie z organizacjami pozarządowymi promującymi przedsiębiorczość oraz wsparcie dla biznesu | ||||
przeprowadznie kampanii informacyjnej w social mediach | ||||
organizacja spotkań informacyjnych na których zostaną przedstawione informacje nt. realizacji projektu | ||||